رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جام جهانی 2022| خط و نشان فرانسه با شاهکار امباپه/ خروس‌ها با شکست لهستان به یک چهارم نهایی رسیدند + فیلم

20:27 - 13 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۲۵۸۲
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
در دیداری حساس از دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ تیم ملی فرانسه با شکست لهستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

خبرگزاری میزان – پانزدهمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری سومین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی پیگیری شد که در مصافی حساس و پر گل تیم ملی فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی از ساعت 18:30 در استادیوم الثمامه به مصاف تیم ملی لهستان رفت که در پایان خروس‌ها در شب درخشش امباپه موفق شدند با نتیجه 3 بر یک از سد یاران لواندوفسکی بگذرند و به عنوان سومین تیم به جمع 8 تیم نهایی راهی پیدا کنند.

در نیمه اول توپ و میدان بیشتر دست فرانسوی‌ها بودند، اما درخشش شزنی و همچنین کم دقتی مهاجمان فرانسه مانع از گل شدن توپ می‌شد تا اینکه در دقیقه 44 کیلیان امباپه با فراری سریع توپ را در موقعیتی مناسب مقابل دروازه لهستان به الیویه ژیرو رساند تا گل نخست این دیدار به ثمر برسد و فرانسه نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به رختکن برود.

در نیمه دوم مدافع عنوان قهرمانی که اختلاف یک گل را خطرناک می‌دید سراپا حمله شد و این بار نوبت به خود امباپه رسید تا با دو شوت محکم و تماشایی در دقایق 74 و 1+90 برای بار دوم و سوم تور دروازه عقاب‌ها را به لرزه در بیاورد و شب درخشان خود را با 2 گل و یک پاس گل تکمیل کند. در ادامه لهستانی‌ها تلاش چندانی برای باز کردن دروازه فرانسه انجام ندادند و در حالی که بازی ثانیه‌های پایانی خود را طی می‌کرد سانتر بی‌هدف عقاب‌ها به دست اوپامکانو خورد تا داور پس از بررسی ویدئویی پنالتی اعلام کند و لواندوفسکی موفق شد تک گل لهستان را بزند تا در نهایت فرانسه با پیروزی 3 بر یک مقابل لهستان راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

امباپه با گلزنی به لهستان نهمین گل خود در جام‌های جهانی را به ثمر رساند و هم اکنون با 5 گل‌ زده بالاتر از مسی، گاکپو، موراتا و رشفورد که 3 گل زده‌اند، در رده نخست برترین گلزنان جام جهانی 2022 قرار گرفت.

الیویه ژیرو هم با گلزنی مقابل لهستان به رکورد ۵۲ گل ملی رسید و با پشت سر گذاشتن تیری هانری، عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فرانسه را کسب کرد.

به این ترتیب تیم ملی فرانسه باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار انگلیس و سنگال خواهد رفت که از ساعت 22:30 امشب رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

*فرانسه 3 – لهستان یک

گل‌‌ها: الیویه ژیرو(44) و کیلیان امباپه(۷۴ و 1+90) برای فرانسه/ لواندوفسکی(9+90) برای لهستان

کارت زرد: شوامنی(32) از فرانسه، برژینسکی(47) و متی کش(87) از لهستان

داور: خسوس والنزوئلا(ونزوئلا)/ کمک‌ها: خورخه اورگو و تولیو مورنو(ونزوئلا)/ داور چهارم: کوین اورتگا(پرو)

*ترکیب تیم ملی فرانسه:

هوگو لوریس (دروازه‌بان)، رافائل واران، اوپامکانو، تئو هرناندز، ژول کونده (۹۰- اکسل دیاسی)، آنتوان گریزمان، اورلین شوامنی (۶۶- شوامنی)، آدرین ربیو، اولیویه ژیرو (۷۶- مارکوس تورام)، عثمان دمبله (۷۶- کینگزلی کومان) و کیلیان امباپه

*ترکیب تیم ملی لهستان:

وویزچک شزنی (دروازه‌بان)، بارتوش برژینسکی، یاکوب کیویور (۸۷- یان بدنارک)، کمیل گیلیک، متی کش، پرزمیسلاو فرانکوفسکی (۸۷- کمیل گروسیکی)، سباستیان زیمانسکی (۶۴- میلیک)، پیوتر زیلینسکی، گرگور کرچوویاک (۷۱- بیلیک)، روش کامینسکی (۷۱- زالفسکی) و روبرت لواندوفسکی

*گل اول فرانسه به استرالیا توسط الیور ژیرو(44):

*گل دوم فرانسه به لهستان توسط امباپه(۷۴):

*گل سوم فرانسه به لهستان توسط کیلیان امباپه(1+90):

*گل اول لهستان به فرانسه توسط لواندوفسکی(۹+۹۰ - پنالتی):

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *